شکو فایی جلبکی مجدد در دریای خزر

پدیده شکو فایی جلبکی مجددا در دریای خزر مشاهده گردید.


به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر،درروز چهارشنبه مورخ سیزدهم مرداد 1389 پدیده شکوفائی جلبکی مجددا در این دریا به وقوع پیوست . این رویداد (شکوفایی جلبکی شیری رنگ) در منطقه بین بابلسرتا نوشهر در سطح وسیع و با تراکم انبوه حادث گردید. دامنه گسترش این شکوفایی در نواحی ساحلی، اعماق 10-15متری دیده شده است.گونه شناسائی شده Nodularia spumigena از شاخه سیانوفیتا (جلبک های سبز-آبی) می باشد. شایان ذکر است که گونه شناسائی شده در زمره سیانوفیت ها ی سمی می باشد.

این گونه در 29/5/88 نیز مشاهده شده بود و تکرار این موارد زنگ خطری برای دریای خزر محسوب می شود این جلبک با تولید سم نودولارین سلامت حیات وحش، حیوانات اهلی و انسان را به خطر می اندازد لذا باید از طریق نهادهای ذیربط آگاهی های لازم به ساحل نشینان داده شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
نازنین 1389/06/11 ساعت 22:08 http://www.janjaali.us

سلام وبلاگ خوب داری. ولی خبر خوب بهت بدم که به گروه جنجالی دعوت شدی پس بیا که منتظریم[گل]

ممنونم از نظرت . حتما عضو این سایت می شم . بازم به سایت سر بزن مطالب جدید میزارم بازم ممنون.

Alireza 1389/06/11 ساعت 23:23 http://www.suratak.com

سلام
دوست خوبم وبلاگ زیبایی داری به وب سایت من هم یه نگاهی بنداز
www.suratak.com

خوشحالم که به وبلاگم سر زدی به سایتت سر زدم ماشاالله از شیر مرغ تا جون ادمیزاد توش پیدا میشه با این وبلاگها حال می کنم امیدوارم موفق باشی.

سلام دوست عزیز وبلاگ زیبا و پر محتوایی داری در صورت تمایل برای تبادل لینک من رو با نام رایگان کردن اینترنت لینک کن بعد بهم خبر بده با چه اسمی لینکت کنم.منتظرتم[قلب][گل]

سلام شهاب جان ممنون از اینکه به وب ما سر زدی تو اولین وبی هستی که لینکت کردم وب منم میتونی با اسم ابزیان لینک کنی بازم متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد