خشکسالی جایگاه های آبزی پروری را تهدید می کند

کاهش بارندگی و بروز خشکسالی، جایگاه های آبزی پروری را در این استان تهدید می کند.

محمود اسدی مدیرشیلات کهگیلویه و بویراحمد به آبزی پروران استان بویژه در مناطقی که خطر کمبود آب درآنجا بیشتر احساس می شود توصیه کرد، از رهاسازی بچه ماهی خودداری کنند. وی گفت: البته هنوز برای نا امیدشدن از وضع پرورش ماهی کمی زود است و در واقع میزان بارش در هفته های آینده در آبزی پروری این استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد چندان مطلوب نیست و سعی ما بر این است تا با روش های مختلف میزان مصرف ماهی و دیگر آبزیان را در سبد مصرفی خانواده ها افزایش دهیم.وی ابراز داشت: در نتیجه این تلاش ها، سرانه مصرف ماهی از ۳۰۰ گرم در سال های ۷۶ و ۷۷ به ۲ کیلوگرم در پارسال رسید.

استان کهگیلویه و بویراحمد با دارابودن آب و هوای مطلوب، رودخانه ها و چشمه سارهای فراوان مناسب پرورش و تولید ماهی و سایر آبزیان است. رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: کم بارانی و خشکسالی سال زراعی جاری در این شهرستان، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به عشایر منطقه وارد کرد.

وی افزود: عشایر شهرستان گچساران بیش از ۵۰۰ هزار رأس دام در اختیار دارند که بدلیل خشکسالی وزن هر یک از آنها حداقل ۱۰ کیلوگرم کاهش یافته است. وی افزود: با کاهش ۱۰ کیلوگرمی وزن هر رأس دام عشایر گچساران و با احتساب هرکیلوگرم گوشت گوسفندی زنده به قیمت ۳۰ هزار ریال، خسارت ناشی ازاین مسأله به عشایر به ۱۵۰ میلیارد تومان می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد