مخالفت ایران با روسیه در مورد ممنوعیت صادرات خاویار

مدیرکل امورصید سازمان شیلات کشور با اشاره به ممنوعیت صیدخاویار از سوی برخی از کشورهای حاشیه دریای خزر، گفت: ایران با تعطیلی صید ماهی خاویاردریای خزر مخالف بوده و به صادرات خاویار ادامه می دهد.

علی اصغرمجاهدی، در گفت وگو با برنا با بیان این مطلب، گفت:هم اکنون بیش از ۵۰ درصد سهم صادرات خاویار دریای خزر به ایران و کمتر از ۵۰ درصد به چهار کشور دیگر اختصاص دارد. وی اضافه کرد: سهم ایران از صادرات خاویار دریای خزر بر اساس نظرکنوانسیون بین المللی «سایتیس» تعیین شده و ایران نیز سهم صادرات خاویار خود را از دست نمی دهد. مدیرکل امورصید با بیان اینکه انجام اقدامات مدیریتی و کنترل مناسب از سوی ایران موجب افزایش سهم صادرات صید ایران شده است؛ گفت: به دلیل عدم همکاری کشورهای حاشیه دریای خزر در ارسال اطلاعات مورد نظر«سایتیس» در سال ۲۰۰۶، فقط ایران اجازه صادرات خاویار داشت. وی درخصوص خبر منتشره مبنی بر ممنوعیت صید خاویار توسط برخی از کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: به طور معمول تصمیمات مشترک دریای خزر در کمیسیون منابع دریای خزر اتخاذ می شود، این درحالیست که تصمیم مذکور بدون نظرخواهی از ایران و به طور انفرادی از سوی برخی از کشورها گرفته شده است. مجاهدی با اعلام این مطلب که تعیین میزان سهم صادرات خاویار به عهده «سایتیس» است؛ تصریح کرد: ممنوعیت صید خاویار از سوی کشور روسیه، مخالفت برخی از کشورها نظیر قزاقستان رابه همراه داشته است.

وی در پایان، گفت: سهم صادرات خاویار ایران درسال جاری با افزایش نسبی همراه بوده و ایران نیز به صادرات خاویار خود در سال جاری ادامه می دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد